zaterdag 20 mei 2017

Relaisruimte

Goeden avond.

Vorige weekeinde kwam ik tot de ontdekking, dat als ik de relais verticaal op een bord vastmaak, dat ik dat niet genoeg ruimte heb voor de hele treinbaan.

Dus weer even na moeten denken hoe ik dat probleem ga oplossen. Uiteindelijk kreeg ik het idee om een rek te maken waar dan planken in liggen met daarop de relais en andere zaken.

Dit zal voldoende ruimte creƫren. Voor elke wissel heb ik drie relais nodig. Ik kan dan ook op elk plankje drie relais plaatsen, het H relais, B relais en S relais.

Voor de blokken heb ik per blok 2 plankjes nodig met op elk plankje een stukje elektronica die de assen van de trein gedetecteerd, een H-Relais en een S-Relais.

Uiteindelijk zal het er ongeveer zo uitzien.

Ik hoop deze komende week weer een deel van het frame gaan opbouwen. Kan ik de uitrij wisselstraat van laag 1 gaan neerleggen en bedraden. Ook kan ik de 9 wachtsporen gaan neerleggen en bedraden.

Groet,
Fred

Geen opmerkingen:

Een reactie posten