maandag 17 april 2017

Goeden Middag.

Het voordeel van het paasweekeinde is dat je lekker aan je hobby kan gaan werken.

Gisteren en vandaag lekker aan het solderen, schroeven en monteren geweest.
Het resultaat iis dat segment 1 voorzien is van de rails, bedrading en de wisselaandrijvingen.
Ook heb ik het bouwpakket gezaagd voor segment 2.

De wissels heb ik voorzien van bedrading, zodat ik het middelste gedeelte van de wissel al naar gelang de rijrichting kan voorzien van massa of de signaaldraad. Daarbij is S-39 een leuk middeltje om een draadje aan de Marklin K-Rails te solderen.
Ook heb ik, om de steldraad van de wisselaandrijving in de wissel te krijgen, een gaatje met een spelt gemaakt. Uiteraard ook het bekende metalen stripje verwijderd.

Vervolgens heb ik de rails neergelegd , vastgeschroefd en de draden er aan gesoldeerd. Met het idee, liever 10 draadjes te veel als 1 te weinig, ben ik aardig wat aan het solderen geweest.

Toen dat klaar was ben ik begonnen aan het monteren van de wisselaandrijvingen. Het ging ziet bij allemaal even makkelijk. Het blijkt maar weer dat de gaten voor de steldraad groot genoeg moet zijn.
Na een tijdje prutsen was heet werk klaar.

Aan aansluiten kan pas als segment 1 en segment 2 klaar zijn en op de poten staat. Dan kan ik platen hout in de relaisruimte voorzien van de apparatuur en kan de bedrading worden aangesloten.

Vanmiddag heb ik ook nog de tijd gehad om de onderdelen van segment 2 te zagen.

Wanneer alles in dit tempo door gaat ben ik zeer tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten