zondag 16 april 2017

Goeden morgen.

Afgelopen week diverse materialen binnen gekregen om met de baan te beginnen.
Vrijdag heb ik na mijn werk het nodige zaagwerk gedaan. Zaterdag na bezoek aan Houten een plaatje Multiplex gehaald en na thuiskomst begonnen met het in elkaar zetten van segment 1.
Ook de gaten geboord waar bedrading doorheen getrokken kan worden.







Het frame van de baan wordt opgebouwd uit 7 segmenten. De rede hiervoor is dat ik in een huurhuis zit. Rechtsachter achter de muur zitten een koker waar ook de afvoerleidingen van de woning beneden zitten, en links zit het raam. Je weet maar nooit of men nog een in de kamer moet zijn voor werkzaamheden. Het idee is dat je wat makkelijker delen uit de baan verwijderd.

Afgelopen week heb ik ook al de trafo,s en andere zaken op een bord gemonteerd, en kan het bord in de relaisruimte onder de baan gemonteerd worden.
De kabelgoten (installatiekokers) zijn besteld zodat daar de draden netjes in opgeborgen kunnen worden. Ook bij https://www.kabel24.nl/installatiedraad/montagesnoer/0-5-mm draad besteld.

Nadat het houtwerk gedaan is heb ik de kurk op het hout gemaakt. Daarbij heb ik met een nietpistool de kurk vastgeniet.  Dit blijkt in de praktijk niet de beste oplossing omdat de kurk kan afbreken. Uit voorzorg heb ik de kurk hier en daar met schilderstape vastgeplakt. Volgend keer de kurk maar gewoon vastlijmen.

Vervolgens kon de rails en de wissels er opgelegd worden, een de gaten voor de wisselsteldraden geboord worden. Toen dat klaar was met een vijl de gaten wat rechthoekig gemaakt zodat de steldraad niet tegen de zijkant van het gat  blijft hangen. Daarna de plekken waar de rails en middenleiders moeten worden onderbroken met zwarte stift gemarkeerd .






Vandaag kan ik beginnen met in plaatsen van de Conrad wisselaandrijvingen. Daarna is het soldeerwerk van de bedrading aan de beurt.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten