zondag 23 april 2017

Meneer Murphy is op bezoek.

Goeden middag.

Vanochtend begonnen met het verlengen van de draadjes van de wisselaandrijvingen naar de aansluitpunten in de relaisruimte. Tot zover ging alles goed.

Helaas kwam daar na meneer Murphy een handje mee helpen, met dramatische gevolg.
Ik had de steldraden van de wisselaandrijvingen nog niet ingekort. Helaas lukte het niet met een kniptang. Dan maar meet het slijptolletjes gebruiken. Na dat ik de eerste steldraad ingekort had bleek dat de wisseltong niet meer heen en weer bewoog. De steldraad was niet meer in het oogje. Het oogje was uitgescheurd.

Nadat ik de wissel vervangen had, ging aan de slag met de tweede wissel. Helaas met het zelfde resultaat.
Ineens drong het me door dat door het slijpen de steldraad warm geworden was, en het oogje aan een zijkant uitgescheurd was.

Dan maar de rails los halen, en dan de steldraad inkorten. Helaas is het terug stoppen van de steldraad niet gelukt. Ook bleek dat de bevesteging van de steldraad aan de wisselaandrijving niet meer zo vast te zitten.
Het vastdraaien lukt ook niet goed.

Uiteindelijk heb ik er genoeg van. De Conrad aandrijvingen die er nog op zitten laat ik zitten, en wanneer er één kapot gaat worden die gewoon weer vervangen door de Marklin aandrijvingen.

Tenslotte ging er ook nog een wissel stuk toen ik probeerde een draadjes tussen de railstaaf en de biels te plaatsen. Even heb ik aan Marktplaats lopen denken en op de volgende beurs dan maar gelijkstroom rails aan te schaffen.

Groeten,
Fred

Geen opmerkingen:

Een reactie posten